2013. november 28.

A "trendi" tanár...

Nov. 28. Takács Hajni

A hiányszakmáké/szakoké a jövő. Milyen igaz! Az idők szavát követve tegnap igazán 'trendi' voltam. Időlegesen ugyan, de cselló, illetve szolfézstanárnak álltam.

Nagy nyomás nehezedett rám. Jött Timi, aki minden áron csellózni akart...na meg a Krisztián (súlyos nyomás :-)...A süssfelnap, meg a hullapelyhes még csak-csak...De az egyboszorka....na, az kifogott rajtam. Hamis voltam, és az ujjrendem sem volt jó. A végső, megsemmisítő csapást Tomi mérte rám, aki kijelentette, hogy rosszul tartom a kezem, meg különben is lent kell tartanom a valamelyik ujjamat...Nos, be kellett látnom, aki tud, az tud..

De nem adtam fel! Ha a csellótanításban nem, tán' a szolfézsnál lesz némi sikerélményem. Okulva a cselló-fiaskón, rafinált módon egy olyan területtel próbálkoztam, melyben meglehetős biztonságban mozgok: violinkulcsok, bizonyos abc-s hangok és a süssfelnap kottázása. Na igen, ebben jó voltam, a legjobb! 

Egy ideig...
......aztán jött Timi, aki nemhogy jobban csellózik nálam, de precízen ír kottát - a hangjegy szárát összeérinti a 'gombóccal' ,velem ellentétben- és hibátlanul ujjrendet kreál; majd ott terem Lolo, aki óvodás létére csodásan fogja a ceruzát és mesésen kottáz, sőt kér kottapapírt, hogy otthon is kottázhasson - velem ellentétben, aki folyton a billentyűzetet és a monitort fixírozza, ha kottázni akar- ; s az éterből előterem Iza, akit -mint tudjuk nem egyszerű tűbe fűzni :-) -, s ráveti magát a kottára, s meg sem áll, míg egy oldalt nem ír - hja, és olyan szünetjeleket alkot...velem ellentétben....

Nos így jártam tegnap. Írom ezeket okulására mindazoknak, akik hasonlóra vetemednek. :-)
A  suszterről és a kaptafáról szóló mondás szellemében végül Sanyival megtanultuk a Csendes éjt, mely egyébként koncert-gyanús nóta.
Az ominózus kottalapokból több méretben nagyítva vittem, de még kell másolni, továbbá kis zöld tartóban ceruzák és radír fellelhető a szekrényben.
p.H.

Ui. Bea, raktam fel néhány fotót a gmail-es fiókra; melyeket valójában Tomi és Krisztián készített nagy odaadással :-)     

Nincsenek megjegyzések: