2013. november 24.

Kezdődik a kottázás...!!!

Nov. 20. Takács Hajni

Hozzám mostanában nagyjából ugyanazok a gyerekek járnak: Gulyás Attila, Rafael Lea, Jakab Tomi, "Lucio" Tomi, Ramóna, Iza, Évi, Máté, Nati, Timi, Jancsi. 
Ők mindannyian el tudják játszani a süssfelnapot, nagy részük a hullapelyhest is. E remekművekkel minden alkalommal átmegyünk haknizni a szomszédos tanuló házba- nagy sikerrel... :-) Ilyenkor mindenki (kicsi-nagy) játszik, s aki akarja eljátssza szólóban is. Így koncerten is el lehetne mérni: Tutti a nóta, majd egyénileg aki szeretné, aztán zárásként megint Tutti.

Ugyan nem látványosan, de elkezdtem velük ismertetni a kottát- vonalrendszer, "gombócok" föl-le= ujjak billent-emel. Abc-vel még nem, inkább ujjszámokkal ismerkednek. Jövő héten viszek kinagyított vonalrendszert, amibe kottázhatnak a kicsik is, akiknek még elég szűk a kottafüzet sortávolsága. Amíg egyikükkel hegedülök, a másik addig kottázik; s amit lekottáztak, büszkén hazavihetik :-) 
"Lucio" Tomi önállóan beujjazta az egyboszorkát, hibátlanul (!) ; többre azonban nem volt hajlandó
( egyelőre) ,inkább hegedült ;-) 

(lábjegyzetnek: Szerdánként örömmel tapasztalom, hogy egyre többet tudnak a pici gyerekek, s büszkén mesélik, hogy "Voltam ám a Marika/ Juli néninél, Beánál! "  Mivel én vagyok a csapat Benjáminja, - s az egymás érdemeinek elismerése valahogy még nem vált vérünkké zenepedagógus körökben - e helyt mondok köszönetet, s húzom ki magam -ahogy Lucio szokta:-) -, hogy köztetek lehetek, s tanulhatok Tőletek!   Egyúttal ígérem, adventi, illetve karácsonyi ömlengésekbe a későbbiekben nem bocsátkozom..)

-----------------------

Nov. 20. Szűcs Juli

Kedves Hajni,
nagyon jó ötletnek tartom a kottaírást, míg a többiek hangszeren játszanak, (nekem is van mit tanulnom tőled, kedves  "Benjámin"). Az lenne a kérésem, ha tudnál több kinagyított vonalrendszeres papírt másolni-másoltatni, nagyon jól jönne nekem is , gondolom a többieknek is! Én már sajnos nem járok olyan helyekre (iskola) ahol tudnék másolni kottapapírt. Köszönöm még egyszer ezt az ötletet, nekem nagyon tetszik! sajnálom, hogy nemtudunk találkozni, talán majd be kéne iktatni valamilyen alkalmat, mikor találkozhatna  az egész csapat, a szerdaiak (mármint ti) és mi, a hétfő-csütörtökösök. Addig ezzel a lehetőséggel kell megelégednünk!
Üdv: Juli
--------------------------------------------------

Nov. 24. Salamon Beja


Én tudok akármekkora kottapapírt gyártani, lévén számítógépes kottagrafika szakmám is...
Csak mondjatok méretet. Mekkora legyen a sortávolság? Mekkora legyen az 5 vonal közti távolság?
A4-es méretű lapra, gondolom...

Akár az összes nótát is bevihetem a gépbe, csak tudnom kell, melyek azok és milyen hangnemekben játsszák őket.
És akkor ki lehet nyomtatni és lehet velük dolgozni, adni a kölköknek, beszámoztatni stb.
Lehet egy ilyen - belső használatú - bespiráloztatott példányt is csinálni. 200 Ft a spirálozás...
Vittem azt a nagy spirál kottafüzetet, ha abba beírjátok és a hangnemek változatait is, és ha kell nektek, segít nektek és a gyerekeknek, szívesen megcsinálom.
És akkor nem lenne ez a sok-sok kotta, mind külön papíron.
Nagyon sokba kerülne, mert sok a munkaórája, de ezt úgy venném, mintha magamnak készíteném.
:-D




Nincsenek megjegyzések: