2013. október 25.

Tömeges vendégsereg a tanításon...?

Okt. 24. - Salamon Beáta

Affenesetuggya miért, de nem volt kedvem kimenni. megálltam a kocsival kávézni-tankolni, kóboroltunk egyet Monoron, hogy cigit tudja vásárolni... Nagy nehezen odaértünk... :-)))
Laci nem volt, Marika, Juli és én tanítottunk.

Bementünk, sehol senki. Középiskolás lelkes kiscsapat foglalkozott a gyerekekkel az udvaron és a tanodában. Tudtunk róluk, Marci előre jelezte nekünk jöttüket. Aztán kíváncsian beültek hozzánk, hogy megnézzék a tanítást. Vagy 20 kamasz kucorgott a teremben. Végre megjöttek a gyerekek! 

Ahogy meglátták sok felnőttet, már fordultak is ki az udvarra játszani.

Marika nem volt szívbajos, a kamaszok hoztak magukkal mindenféle hangszert: gitárt, hegedűt, fuvolát, harsonát... Azonnal lecsapott a harsonás fiúra, hiszen az ő felnőtt fia is harsonás. Skáláztatta, ritmusokat fújatott, aztán egyszerű dallamot. A fuvolás lányról kiderült, hogy már továbbképzős, félig profi. De nem hozott kottát, azt hitte szegény, hogy majd nekünk lesz. Erre Marika előkapott egy csomó gyerekeknek való triót, hármasban eljátszogattuk őket, a gitáros is beszállt félénken.

Közben gyerekek sehol... Juli megoldotta a helyzetét, átvonult a hátsó terembe csellót tanítani. 3 körül jöttek a kamaszokért, átmentek a hangárba. Addig tanítani nem tudtunk. (valószínű, hogy ezért nem akartam sietni Monorra, mondta Juli) Jót nevettünk.

Erre elindult a gyerekáradat! 
Azt sem tudtuk, hova kapjunk Marikával. Ha pici gyerek jött odaküldtem hozzá, ő azonnal ujjakat pakoltatott, hangszertartást javított és a Hull a pelyhest tanítgatta nekik.
A nagyobbacskákkal most én is azt vettem. Lassan az összes gyerek tudja. A legnagyobbakkal az alsó szólamot is végigtanultuk, jó lassan játszottuk, hogy hallják mind a két szólamot és ki tudják javítani az esetleges hamisságokat. A fő attrakciót lassan mindegyik megcsinálja: Soronként váltogattuk a szólamokat, egyelőre csak velem játszanak, nem mertem még két gyereket összeereszteni önállóan. Jókat mókáztunk a muzsikálással. Jó volt megtapasztalni, ahogy nyílik a fülük.

Az volt a legérdekesebb, hogy most már lassan megértik, hogy aki bejön a terembe, nem játszhat az ovisok játékaival, vagy hegedül, vagy kimegy... Ha későn jött pici óvodás, nyugodtan hazaküldhettük, hogy máskor ebéd után érkezzen. Simán megértette és hazament. 
Most már érzem, hogy szeretnek a gyerekek, szeretettel fordulnak hozzám. Ezt kihasználva, a konzis növendékeimnél jól bevált mosolygós üvöltésem is bevethettem, amikor kis káosz alakult... :-)) Várniuk kellett egymásra, mert egyszerre nem lehet 4 szinten tanítani. 

Julinál is sorbanállás volt, de nagy része ügyesen megoldotta, addig átjöttek hegedülni. Mindannyian türelmesek voltak, de iszonyúan hangosak lettek egy idő után. Ez érthető.

A Karib tengeres nótát egyelőre megúsztam, áthárítottam a Lacira, hogy azt vele tanulják, nem velem. 
:-)

Érdekes, ahogy ez kialakult az ügyesebbeknél. Tökéletesen tudják, kitől mire számíthatnak. Kedvükre tanulják a három különböző tanártól az eltérő anyagot, óriási a terhelhetőségük és a tudásszomjuk!

A csütörtöki nap fő tanulsága: NEM lehet tömeget bevinni a tanuló gyerekek közé!! Ezt valahogy máshogy kell megoldani... Én is kifordultam volna a teremből, ahogy ők is tették. 

Ez a hely az ő mentsváruk, a biztonság, a szeretet... Ez ingott egy kicsit meg, de nem erőltettük őket - hiszen nem is lehet... 
Bocsánat, egy kicsit hosszúra sikeredett.

Beja


Nincsenek megjegyzések: