2013. július 11.

Előkészületek

A konkrét felkészülés gyakorlatilag a július 11-15-e időszakra korlátozódott. 
Igaz, tavaly nyár óta folyamatosan foglalkoztatnak a "magyar El Sistema" megvalósításának mindennemű kérdései. Sokat olvastam, böngésztem a netet, tudtam meg minél többet a venezuelai rendszerről, próbálva kiegészíteni mindazt, ami a bolíviai tapasztalataimból hiányzott. 
Tavasz folyamán tettünk lépéseket a "Szimfónia Program" szakmai előkészületeiben is, melyek során számos tapasztalt kollégától kaphattam inspirációkat, motivációkat, beszélgettünk Suzuki- ill. Szilvay-módszerről, csoportos vonós oktatásról szerzett tapasztalatokról. 
A Gondviselés Grazban összehozott engem Bruno Campo-val, aki kamasz korában oboistaként együtt nőtt fel a venezuelai Simon Bolivar Zenekarban Gustav Dudamellel, 22 évesen pedig maga alapított és vezetett 8 éven át "El Sistema" jellegű programot Guatemala City-ben. Jelenleg Grazban képezi tovább magát, és dolgozik hasonló programokban Bécstől Isztambulig, ahogyan tanácsaival első kézből segít minket is. 
Kiegészítve e zenepedagógiai ötleteket néhány szociális dolgozóval folytatott konzultáció is segítette a felkészülést, bevezetve engem kissé, egy számomra ismeretlen világba. E tanácsokkal, bátorításokkal felfegyverkezve érett meg az idő, hogy végre a tett mezejére lépjünk!


Nincsenek megjegyzések: